خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/20 - 10:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
منصوری:

ساخت بیمارستانی که از بروز فاجعه در حوزه درمان ساوه جلوگیری کرد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، با بیان اینکه تا چند سال گذشته هیچ گونه توجهی به حوزه سلامت ساوه آن نشده بود، از ساخت بیمارستان 250 تخت‌خوابی به عنوان عاملی جهت ممانعت از بروز فاجعه در حوزه درمان این شهر یاد کرد.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی فرماندار شهر ساوه مبنی بر اینکه وضعیت توسعه‌یافتگی ساوه در حوزه سلامت مطلوب نیست، گفت: ساوه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دارای 20 هزار جمعیت بود، اما در شرایطی کنونی جمعیت آن به 300 هزار نفر رسیده است، چرا که یکی از شهرهای مهاجرپذیر بوده و کمتر شهری با این میزان رشد جمعیت همراه بوده است، کما  اینکه نتایج هر دوره از سرشماری‌ها نشان می‌دهد که ساوه به طور متوسط ۵۰ هزار نفر افزایش جمعیت داشته است.  



تسریع روند فقرزدایی از حوزه سلامت ساوه



نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات این منطقه این است که تا چند سال گذشته هیچ گونه توجهی به حوزه سلامت آن نشده و در آن بیمارستان دولتی متناسب با نیاز این منطقه ساخته نشده بود.



وی با قدردانی از توجه دو وزیر کنونی و اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارتقای حوزه سلامت ساوه، تصریح کرد: امسال توانستیم ردیف بودجه‌ای به مبلغ 35 میلیارد تومان برای ساخت بزرگترین بیمارستان منطقه که دارای 250 تخت خواب با 25 هزار متر مربع مساحت بوده را دریافت کنیم که اقدام ارزشمندی است و باید هر چه سریعتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.



دولت روند تخصیص اعتبارات برای ساخت بیمارستان دولتی ساوه را تسریع بخشد



منصوری اظهار کرد: بی‌تردید تعیین ردیف بودجه برای آغاز اجرای این پروژه از ایجاد فاجعه در حوزه بهداشت و درمان در ساوه جلوگیری خواهد کرد، بنابراین لازم است دولت بودجه لازم برای ساخت این بیمارستان را به سرعت تخصیص دهد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز حوزه درمان ساوه با این میزان افزایش جمعیتی که داشته است، باشیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بیمارستان دولتی ساوه دارای 150 تخت خواب بوده که سال 55 ساخته شده و بافت آن فرسوده شده است، از سوی دیگر یک بیمارستان خصوصی نیز وجود دارد که تا حدودی به تامین نیاز موجود در حوزه درمان این شهر کمک کرده است، اما افراد کم درآمد نمی‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.



نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته بیمارستان تامین اجتماعی این شهر هم در سال‌های اخیر از نظر سی سی یو و آی سی یو و بخش‌های زنان و زایمان و ارتوپدی به خوبی تجهیز شده است، ضمن اینکه بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه هم به بهره‌برداری کامل رسیده است و مجوز افزایش 35 تخت دیگر را برای آن دریافت کرده‌ایم، اما همچنان لازم است حوزه سلامت ساوه متناسب با رشد جمعیتی که دارد، ارتقا پیدا کند./



بیشتر بخوانید:



افزایش مراکز بیمارستانی نیاز زیرساختی شهرستان ساوه است



پایان پیام

  • کد خبر : 295250
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار